Milline on kommunikatsiooni mõju äritegevustele? Ruuben teab.

Üle-eelmise kevade lõpus tegeles JLP kommunikatsioonibüroo partner Kristi Liiva parajasti Arvamusfestivali korraldamisega. Tema postkasti maandus kiri toona 20-aastaselt Carl-Ruuben Soolepilt.

Ruuben uuris, kas tal oleks võimalik JLP kommunikatsioonibüroosse praktikale tulla. Ruuben kirjutas, et kommunikatsioonivaldkonna tausta tal pole. Ta õppis hoopis Tartu ülikoolis majandust, kuid tundis et tahaks majandusvaldkonna teadmised kommunikatsiooniga ühildada.

Kristi oli selleks hetkeks juba suvised plaanid klientide jaoks paika pannud ning ka praktikandid olid välja valitud. Kuid Kristi king pigistas. Õigemini, käekell pigistas, sest suveperioodil oli tal vaba aega äärmiselt piiratud hulgal. Ta pakkus Ruubenile võimalust tulla praktikale juhi-assistendiks. Ruuben võttis pakkumise vastu.

“Otsustasime tõesti talle võimalust pakkuda, sest Kristi assistendina sai ta esirea piletid kommunikatsiooni valdkonna mõistmiseks,” ütles JLP tegevjuht Karita Sall. Ta lisas, et lisaks assisteerivale rollile sai Ruuben ühe esimese ülesandena tegeleda ka turuanalüüsi, konkurentide kaardistuse ja finantstulemuste võrdlusega.

Seejärel läks Ruuben vahetusüliõpilaseks Saksamaale, lõpetas ülikooli ära ning tuli eelmisel suvel praktikale tagasi. Suve jooksul kujunes temast väga hea partner nii JLP uuringuekspert Birgit Rootsile kui sotsiaalmeedia ja visuaalse kommunikatsiooni spetsialist Nänsi Männikule. “Suve lõpuks tegime talle ka konkreetse tööpakkumise, sest mis puudutab finantsanalüütika ja klienditöö ühildamist, siis meil oli sellist inimest hädasti tarvis,” rääkis Karita.

Kuid läks pisut teisiti. Vahetult enne tööle asumist pidi Ruuben läbima järjekordse Kaitseväe meditsiinilise komisjoni, kus vastupidiselt varasematele hinnangutele liigitati ta heaks materjaliks Eesti Kaitseväkke. Niisiis seadis Ruuben pärast eelmist suve sammud hoopis Tapale, Suurtükiväe pataljoni.

Vahetult pärast tagasitulekut Tapalt, liitus Ruuben taas JLP kollektiiviga. Karita rääkis, et Ruuben suudab tuua juurde märkimisväärselt majandusalast kompetentsi, aidates analüüsida JLP kliendiportfelli. Samaaegselt saab ta oma analüüsivõimekusega aidata hinnata, millist mõju kommunikatsioonitöö JLP klientide äritegevusele avaldab.

Kuid milline inimene Ruuben on? “Ta on foodie. Viimati tegi ta suurepärast šokolaadi-juustukooki. Ruuben oskab hinnata Uulitsa burgerit. Ta hindab head muusikat ja muidugi on tal Spotify-premium,” rääkis JLP konsultant Nänsi Männik. Ruubenile meeldib reisida ning kui ta suvel ei töötaks, külastaks ta väga palju erinevaid festivale. Ja kui Ruuben oleks peaminister, siis ta teeks niimoodi et Eesti inimesed saaksid kõikjale viisavabalt reisida. Nii et Eestist saaks teine riik peale Kanada, mille kodanikud võiksid rohkem kui üheksakümneks päevaks viisavabalt Ameerika Ühendriikidesse reisida.