Fiati esimese linnamaasturi 500X eelesitlus Eestis

Sel nädalalõpul toimub Fiati esimese linnamaasturi 500X eelesitlus. Uut mudelit, mida salongides esitletakse alles aprillis, näidatakse reedest pühapäevani Saku Suurhalli kõrval spetsiaalsel stendil. Kõik huvitatud saavad Fiat 500X-i mudeliga tutvuda ja seda Tallinna tänavatel ka katsetada.

Saku Suurhalli kõrval saab Fiat 500X-i näha tänasest kuni pühapäevani ehk 8. märtsini. Eesti elanikel on võimalus olla esimeste seas, kes saavad tutvuda uue Fiat 500X-iga, mis, nagu väidavad kontserni esindajad, kummutab stereotüüpe Fiati sõiduautode kohta. Kriitikud kiidavad seda linnamaasturit väga kvaliteetsete materjalide, uuenduslikkuse ja seadmete hulga ning insenerilahendustega kooskõlastatud väga kena kujunduse eest. Väidetakse, et paljude kvaliteetsete parameetrite poolest ületab Fiat 500X teisi kompaktmaastureid ja konkureerib tippklassi autodega.

Tähega X märgitud uus kompaktmaastur kuulub Itaalia linnamaasturite Fiat 500 perekonda, kuid erineb oma väikesest vennast päris palju. Kõigepealt lööb ta suurusega: 4,25 m pikk, 1,8 m lai ja 1,6 m kõrge auto on oma segmendi ruumikaim, sinna mahub väga mugavalt viis sõitjat ja pagas (350 l). Suuremaks muutunud Fiat 500X säilitab siiski aga oma manööverdusvõime, mis on väga tähtis linnasõidul.

Kõige enam erineb uus Itaalia meistriteos teistest rohkete uudsete lahenduste poolest. Üks neist on 9-käiguline automaatkäigukast. Sellist ei ole ühelgi Fiat 500X-i otsesel konkurendil.

Fiat 500X-i standardvarustusse kuuluv ohutustehnoloogia hõlmab muu hulgas kuut turvapatja, esilaternaid ja külgmisi udutulesid, samuti elektroonilist stabiilsuskontrolli süsteemi (ESC) ja auto pööramisel abiks olevat kiirustundlikku roolivõimendit (DST).

Lisatasu eest saab tellida sõiduraja hoidmise abisüsteemi, mis annab märku, kui väljute oma sõidurajalt, ja aitab ümber reastuda teisele rajale, vältides pimedaid nurki. Mudeli varustuses on veel parkimiskaamera auto taga ja pidurisüsteem Brake Control. See toimib kiirusel 7–200 km/h, hoiatab juhti helisignaaliga ja visuaalselt, kui auto läheneb takistusele või teisele sõidukile, ning hakkab õrnalt autot pidurdama, kui juht hoiatusest välja ei tee. Kui sõiduk liigub kiirusel kuni 30 km/h (või kuni 50 km/h, kui teine objekt liigub samas suunas), peatab Brake Control auto ja aitab nii vältida kokkupõrget või suurema kiiruse korral vähendada kokkupõrke tugevust.

Need, kes eelistavad rohkem mugavust või erilisust, saavad valida Fiat 500X-i Premium-paketi: elektrilised soojendusega istmed, võtmeta uste avamise/sulgemise ja mootori käivitamise süsteemi, salongielementide valgustuse ja muud lisad. Keskkonsooli saab paigaldada 5- või 6,5-tollise ekraani intuitiivse Uconnect-süsteemiga. Sellesse kuuluvad lisasisend, USB-pesa, SD-kaartide liidesed, kolmemõõtmeline navigatsioon, häältuvastuse võimalus ja muud funktsioonid.

Fiat 500X-il on tüüpilised ümmargused esilaternad. Uue Fiat 500X-i ostjad saavad valida kaheteistkümne kerevärvi vahel (saadaval on ka matid variandid) ning peale selle on valikus kaheksa eri kujundusega 16-, 17- või 18-tollised rattaveljed ja seitse erinevat salongiviimistluse konfiguratsiooni.

Fiat 500X-i pakutakse kas esi- või nelikveoga. Viimase variandi korral saavad ostjad tagaveo välja lülitada, kui nelikvedu ei ole parajasti vaja. Selline väljalülitamise võimalus võimaldab sõita palju ökonoomsemalt. Kui välja arvata Jeep Renegade, on Fiat 500X kompaktmaasturite klassis ainus niisuguse võimalusega mudel.

  1. aastal müügile jõudva Fiat 500X-i mootorivalikus on üks bensiinimootor ja kaks diiselmootorit.

Bensiinimootori korral on jõuallikaks 1,4-liitrine Turbo MultiAir2, mis pakub kuni 140 hj (103 kW) võimsust. See kuulub nende 500X-i versioonide juurde, millel on esivedu ja 6-käiguline käsikäigukast. Turbo MultiAir2 tehnoloogiaga mootor on väga tõhus: kütusekulu on vaid 6 l / 100 km, kiirenduseks 0–100 km/h kulub vaid 9,8 sekundit ja auto tippkiirus on 190 km/h.

Fiat 500X-i ostjatel on võimalus valida ka üks kahest diiselmootorist: 1,6- või 2,0-liitrine teise põlvkonna MultiJeti tehnoloogiaga mootor. Esimene neist on väga ökonoomne – 100 km läbimiseks kulub vaid 4,1 liitrit kütust ja CO2 heitkogus on 109 g/km. Mootori võimsus on 120 hj (88 kW) ja see võimaldab saavutada tippkiiruseks 186 km/h. 100 km tunnikiiruse saavutab sellise konfiguratsiooniga mudel vaid 10,5 sekundiga.

2,0-liitrise diiselmootori võimsus on sama nagu väiksema mahuga bensiinimootoril ehk 140 hj (103 kW). Koos uudse 9-käigulise automaatkäigukastiga, mis on Fiati mudelites kasutusel esimest korda, saavutab auto kiiruse kuni 190 km/h ja jõuab 0–100 km/h 9,8 sekundiga.

Kontsern kavatseb tulevikus esitleda veel üht võimsat bensiinimootorit ja kahte diiselmootorit väiksele linnamaasturile. Bensiinimootor on 170 hj (125 kW) 1,4-liitrine Turbo MultiAir2 ning see läheb kasutusse nelikveo ja 9-käigulise automaatkäigukastiga Fiati kompaktmaasturite puhul.

Diiselautode ostjad saavad valida 95 hj (70 kW) 1,3-liitrise MultiJet II (5-käigulise käsikäigukasti ja esiveoga) või 140 hj (103 kW) 2,0-liitrise MultiJet II (6-käigulise käsikäigukasti ja nelikveoga).

Fiat 500X võimaldab juhil kasutada kolme sõidurežiimi: „Auto” tagab maksimaalse mugavuse, ökonoomsuse ja võimalikult väikese heitkoguse, „Sport” on sportlikumaks ja dünaamilisemaks sõiduks ning „All Weather” annab suurima ohutuse ka kehva haarduvuse korral. Fiat 500X-i vabaajaversioonis on viimati nimetatud sõidurežiimis kontrollisüsteem Traction (ingl – veojõud) asendatud süsteemiga Tracion Plus, mis parandab haarduvust libedal teel või maastikul ning tagab samal ajal parema ökonoomsuse ja väiksema CO2 heitkoguse.

Fiati esindused Eestis võtavad vastu Fiat 500X-i eeltellimusi, hinnad algavad 16 998 eurost.