Alfa Romeo esitles võimsat sedaani Giulia

7.07.2015

Alfa Romeo esitles võimsat sedaani Giulia, mis hakkab Eesti tänavatel veerema järgmise aasta algusest   Itaalia autotootja Alfa Romeo esitles oma 105. sünnipäeva puhul uut sedaani Giulia. 510-hobujõuline mootor, sajani kiirendus kõigest 3,9 sekundiga ja kaalusuhe 50:50 on vaid mõned eripärad. Eestisse jõuab sedaan kava kohaselt 2016. a alguses.

Itaalia kontserni teatel kavatsevad nad 2018. aastaks laiendada Alfa Romeote mudelivalikut ja lasta välja kaheksa uut mudelit. Giulia on esimene samm sellel teel. Giulia hakkab turul eristuma viie elemendiga: stiilse Itaalia disaini, parima kvaliteediga uudsete mootorite, täiuslikult jaotatud kaalusuhte, ainulaadsete tehnoloogiliste lahenduste ja parima massi-võimsuse suhtega. Mudelil on kas üksnes tagaratta- või nelikvedu. Uue mudeli fookus on suunatud autojuhile, tema emotsioonidele ja sõiduaistingutele, mille kujundavad ülitundlik rool, gaasipedaal ja pidur.

Giulia välimuses kajastuvad Itaalia autodisainile omased jooned – korrapärased proportsioonid, lihtsus ja kvaliteet. Ent unustusse ei ole jäetud võimsustki, mille tagavad õhu sisendavad kapotil ja sedaani jõulise välimusega tagaots. Samas auto sisemus on projekteeritud juhi mugavust silmas pidades – et kõikidele peamistele juhtelementidele pääseks kiiresti ligi, on need asetatud rooli ümber.

Auto kerguse saavutamiseks on disainerid ja insenerid kasutanud vähe kaaluvaid materjale. Näiteks ülekandevõll, kapott ja katus on valmistatud süsinikkiust, mootor, pidurid, teljed ja paljud muud osad alumiiniumist ning tagumine põikiraam alumiiniumisegust ja plastist. Sõiduki kogumassi vähendamiseks on pidurisüsteemi täiustatud alumiiniumosade ja süsinikkeraamiliste ketaste ning istmeid süsinikkiust raamiga.

Alfa Romeo on tuntud tehnoloogiliselt eesrindlike mootorite poolest. Giulia mootori loomisel lõid kaasa ka Ferrari insenerid.

Tootja sõnul on Giulial kuuesilindriline bensiinimootor, mille võimsus on 510 hj. Nullist sajani kiirendab auto kõigest 3,9 sekundiga. Vaatamata suurele võimsusele kasutab mootor vähe kütust, sest sellel on elektrooniline silindrite väljalülitamise süsteem. Esitelje massi vähendamiseks on kuuesilindriline mootor sarnaselt muude uue põlvkonna bensiinimootorite ja diislitega valmistatud alumiiniumist.

Itaalia kontserni insenerid on uhked Giulia juures saavutatud ideaalse tasakaalu üle auto kahe telje vahel – mass jaotub esi- ja tagatelje vahel täpselt pooleks, sest raskemad osad on paigutatud auto keskossa. Niisuguse tulemuse saamiseks pidid insenerid sellele üpris kompaktsete mõõtmetega mudelile looma pikima teljevahega kere.

Tähelepanu väärib ka uue Giulia vedrustusmehhanism. Vedav tagumine telg loob sõidumugavuse, esitelg on projekteeritud kiire ja täpse juhtimise tagamiseks. Tänu sellele on Giulia kurvides ja kiirendamisel suurepäraselt juhitav. Lisaks sellele võib auto iga ratta pöörlemist kontrollida eraldi. Kui haakuvus teekattega on halb, muudab just see sõidu turvalisemaks. Mööda ei saa minna mudeli piduritestki – uudne elektromehaaniline pidurisüsteem võimaldab sõitva auto seisata rekordiliselt lühikese maaga.